Zwykły alternator doładuje takiego AGMa ?
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Kupiłem Quand'a trzy zimy temu za 250zl (74Ah). Na razie daje radę. Profilaktycznie doładowuję go raz albo dwa razy w miesiącu prostownikiem impulsowym. Wcześniej miałem Boscha. Kosztował jakieś 370zl i wytrzymał tylko trzy zimy. Następnym razem też pewnie kupię tańszy akumulator, bo i tak pewnie cztery sezony i na złom pójdzie.Robert
Komentarz
-
-
Mój 5-cio letni ori aku powoli kończy żywota, przewaliłem cały wątek i tylko zgłupiałem (na zasadzie gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania), do poprzedniej O1 (1.6 benzyna) kupiłem zwykłą centrę i było dobrze, jak długo trzymała nie wiem, auto poszło do ludzi. Teraz szukam czegoś konkretnego, cena nie ma znaczenia, liczy się jakość, trwałość, bez obsługowa eksploatacja.
Komentarz
-
-
Też jakoś ostatnio kupiłem nowy akumulator tyle tylko, że jest to Varta - kupiłem za namową kolegi mechanika który ma jakieś tam doświadczenie w tym zakresie. Zamówiłem przez motointegrator do warsztatu partnerskiego - nie można do domu, bo podobno stary trzeba oddać, ma to związek z ekologią. Ale przy okazji sprawdzili mi ładowanie i jest w granicach normy, więc na razie nie będę nic z tym robił.
Komentarz
-
-
Paradoksalnie, najtańsze akumulatory w technologii hybrydowej czyli antymon wapń sa bardzo trwałe i bezobsługowe pomimo posiadania korków do uzupelniania
Wapn wapn relatywnie szybko kończą bo mikrocykle obniżają ich sprawnosc.
Marketing nie może przysłaniac rzeczywistości :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosakumulatory w technologii hybrydowejO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryuZamieszczone przez pedrosakumulatory w technologii hybrydowej
Autopart, ZAP Sznajder / Nordstar oraz niedawno wchloniety przez ZAP - Jenox, Loxa. Innych nie znam.
Uważam, że nie ma sensu sięgać po zagraniczne mocno markowe, gdyż koncerny racjonalizuja swoje produkty pod kątem obnizania kosztów a to jest kolejna mocna dziedzina przemysłowa.
Naturalnie sa wyjątki ale to mozna znalezc rankingi.
Ps. Centra nie jest rodzimej produkcji gdyby ktoś chcial kierowac sie patriotyzmem :diabelski_usmiech
Nawet do aut premium hybrydy idealnie pasują, ko,pletnie mozna je bezkarnie targac do 11V w przeciwieństwie do niewypału Ca,Ca gdzie 2 zejścia ponizej 11V = zgon ( przecież kazdy czlowiek kiedys będzie mial urlop i zostawi auto na troche w bezruchu) :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrfaziMój 5-cio letni ori aku powoli kończy żywota, przewaliłem cały wątek i tylko zgłupiałem (na zasadzie gdzie dwóch Polaków tam trzy zdania), do poprzedniej O1 (1.6 benzyna) kupiłem zwykłą centrę i było dobrze, jak długo trzymała nie wiem, auto poszło do ludzi. Teraz szukam czegoś konkretnego, cena nie ma znaczenia, liczy się jakość, trwałość, bez obsługowa eksploatacja.
Reasumujac - czy ktos z Was moglby mi podpowiedziec jaki mam aktualnie akumulator?
- benzynowy 1.4 TSI z marca 2009r.
Przez to ze mam drugie auto Skoda jezdzi 4-5 razy w tygodniu po kilkanascie kilometrow.
O co chodzi z tymi akumulatorami AGM - w moim przypadku warto zainwestowac?
Do ladowania raz po raz uzywam ladowarki BOSCH C7 (jesli to istotne)
Jaki akumulator kupic - wiekszej, mniejszej pojemnosci, zelowy czy zwykly, do start/stopu, Bosch, Varta.
Dajcie znac!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahmed799Trusek, w mojej oci już 3 lata użytkuję aku BOSCH z serii S4 i jeszcze ani razu go nie musiałem ładować, a autko nawet w mrozy pali od strzała.
Poprzedni aku marketowy Bottari (kupiony z przymusu) wytrzymał 4.5 roku niemal codziennej jazdy, przy czym ostatnie miesiące był ewidentnie walnięty - napięcie alternatora było za niskie. Po wymianie aku napięcie ładowania natychmiast wróciło do normy.
W Octavii mam fabryczną Vartę 61Ah (niby mało), jakiś najprostszy model, i odpukać, leci jej siódmy rok i 7. zima zarazem. Auto zawsze pod chmurką, robi sporo krótkich odcinków po mieście, dużo stoi nie jeżdżone (np. 2 tygodnie w zimie). Aku bywa słaby, ale TDI i tak zapala od pół strzała, ten silnik nie wymaga ustawicznego kręcenia rozrusznikiem, tylko dosłownie odpala jak po przyłożeniu iskry (w przeciwieństwie do CDTI/JTD w Vectrze - tam kręci na zimno zawsze 5-6 obrotów). Ostatnio ładowałem swoją Vartę drugi raz w życiu (poprzednio rok temu), bo auto naprawdę mało jeździ, zwłaszcza zimą. Po dłuższym postoju miała 12.5 V, a po 8 godzinach naładowała się do 12.8 V. Czyli jeszcze żyje i ma się dobrze
Polecam Vartę, ale pewnie takich dobrych jak moja już nie produkują...
M.666 4U
Komentarz
-
-
Koledzy jakiej pojemności można założyć akumulator do O2T 1.6BSE?
Obecnie mam fabryczny 40Ah 200A :shock: Mniejszego to już nie mogli chyba zarzucić :!:
Nawet w Pandzie mam 45Ah 400AOblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RosomakKoledzy jakiej pojemności można założyć akumulator do O2T 1.6BSE?
Obecnie mam fabryczny 40Ah 200A :shock: Mniejszego to już nie mogli chyba zarzucić :!:
Nawet w Pandzie mam 45Ah 400A
Komentarz
-
-
tu pare osob pisalo o akumualtorach AGM. nie wiem czy ktos tu sie zainteresowal jakei jest ich przeznaczenie. Nawet wiki podaje co i jak. To aku buforowe ktore maja niskie samorozladowane. Ale ich wada jest cyt:
"Wadą akumulatorów żelowych w stosunku do AGM są relatywnie mniejsze moce podczas rozładowania dużymi prądami powyżej C/3."
Druga sprawa jaką sie dowiedzialem to to ze zelowe aku nie lubia ciepła w sensie ze takie aku raczej pod maską to zly pomysł. Oczewiscie ladowanie żelówek to tez raczej nei duzym prądem bo spuchnie nam akumualtorek i bedzie na smietnik.
Ja tam jestem zwolennikiem dawania aku duzego i wcale nie najnowszej technologii. Tak mi mowili chlopaki z hurtowni aku. W golfie mam 74 Ah bo generalnei nic wiecje sie nie zmiesci chyba ze 84 co mialem kiedys. Ale w sharanie mam 95Ah bo taki wchodzi bez problemu bo nawet takie byly tam przewidziane. To ile wytrzyma aku zalezy od tego jak uzytkujemy nasze auto. Doladowanie aku raz najakis czas tez nie zawadzi.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Dwoniłem do sklepu który sprzedaje tylko akumulatory i tylko baterie ma w swojej ofercie i jest blisko mnie.
Polecali mi akumulatory słoweńskiej firmy TAB Batteries.
Do mojej O2T polecali nr.118655 55Ah 550A
Sprzedają tego bardzo dużo i mają najmniej reklamacji w porównaniu z Bosch lub Varta
Chyba się na niego skuszę, a to co mam teraz tj fabryczna Varta 44Ah pójdzie do Fiata Panda gdzie już pada mi akumulator. To bezie optymalne rozwiązanie, bo zwiększę pojemność aku w Skodzie, a Panda dostanie i tak baterię w stanie bardzo dobrym.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
Komentarz